Thursday, July 06, 2006

جام جهاني 2006 آلمان ، بدون آلمان تمام مي شود!

درود بر شما
شايد شما هم متوجّه شده باشيد که آلماني ها در اين جام جهاني خوش درخشيدند و از آرژانتين که يکي از مدعيان قهرماني بود به سادگي بردند آنها در برار ايتاليايي هاي مرموز تن به شکست داند.
ممکن است که شما هم مانند من از اين واقعه شگفت زده شده باشيد و انتظار اين شکست را نداشتيد که مليون ها آلماني را در دقيقه 119 مغموم کرد! منظور من از نوشتن اين مطلب تفسر بازي زيبا نيمه نهايي نيست. من مي خواهم شما متوجّه نکته اي بکنم:طرفداران تيم ملّي آلمان با توجّه به شکست تلخشان تا آخرين لحظه هر چند گريان ولي از تيم خود حمايت کردند. آيا اين صحيح است که ما اينگونه از ملّي پوشانمان استقبال کنيم که دولت مجبور شود براي آنان نيرو هاي محافظتي بفرستد؟
همه ما کم و بيش مي دانستيم که صعود ايران به دلايلي غير ممکن بود ولي باز هم در حين بازي با شادماني آنها را تشويق کرديم در حالي که در آلمان، ايراني ها بليط هاي خود را در بازار سياه با قيمت هاي گزاف به طرفداران مکزيک و پرتغال قروختند.
آيا به اين کار مي گويند حمايت از تيم ملّي؟ آيا اين کار مي توانست به تيم ما روحيه بدهد؟ هر چند در بازي با پرتغال ايراني ها يک صدا تيمشان را تشويق مي کردند همه ما مي شنيديم که در لفاف صداي عادل فردوسي پور صداي ايران ايران ايراني ها هم مي آمد. و اين جاي قدرداني دارد که اين گونه ايراني ها از تيمشان دفاع و حمايت کردند.
جام جهاني بدون آلمان تمام مي شود ولي آلماني ها با ناراحتي ولي همچنان تيمشان را تشويق مي کنند.
ايتاليا به عقيده بسياري از مردم دنيا با شانس زياد صعود کرد ابتدا در گروه غنا و آمريکا و چک بود که با هفت امتياز صعود کرد. سپس با تيم استراليا بازي کرد که به عقيده خيلي از تماشاگران فوتبال آن صحنه اي که داور پنالتي گرفت ، پنالتي نبوده و اين گونه از سدّ عظيم استراليا گذشت. سپس با اوکراين رو در رو شد که اوّلين بارشان بود که با 4/1 نهايي صعود کرده بودند، آنجا هم با اقبال فراوان پيروز شدند. سپس با گل هاي دقيقه 119 و 121 از سدّ آلمان، ميزبان جام جهاني گذشتند. آلماني ها قدرت شکستن اين قدرت عظيم را داشتند ولي دو گل متوالي در دقايق انتهايي بازي باعث شد که آلماني ها باخت را قبول کنند..
بازي دوم نيمه نهايي هم با پيروزي قهرمان جام جهاني 1998 به اتمام رسيد بسياري به اين عقيده بودند که فرانسه از برزيل مي بازد و برزيليايي ها انتقام جام جهاني 1998 را مي گيرند ولي بر عکس عقيده اين عدّه فرانسه از سدّ برزيل با گل هانري (هنري) رد شد.سپس در بازي با پرتغال با گل دقيق 33 زين الدّين زيدان از روي نقطه پنالتي موفق به عبور از سدّ پرتغال شدند و براي 34 سال متوالي پرتغالي ها موفّق به شکست دادن فرانسه نشدند. در دقايق نهايي وقت تلف شده، پرتغالي ها دو کرننر متوالي به چنگ آوردند که حتّي ژائو (جائو) ريکاردو را هم از دروازه اش به محوطه جريمه فرانسوي ها کشاند. ولي پيروزي عايد تيم ملّي پپرتغال نشد.
حال همه ما منتظر بازي يکشنبه 18/4/1385 هستيم تا برنده جام جهاني امسال را مشاهده کنيم. بازي رأس ساعت 9:30 شب آغاز مي شود ميان دو مدعي قهرماني و احتمالاً آخرين بازي زين الدّين زيدان در ميادين فوتبال خواهد بود چرا که زيدان از قبل از اين جام جهاني گفته بود قصد کناره گيري از دنياي وسيع فوتبال را دارد و از باشگاه خود استعفا داد. قهرمان امسال يا ايتاليا خواهد بود که قهرمان 3 دوره از جام هاي جهاني شده يا فرانسوي ها براي بار دوم جام جهاني را صاحب مي شوند.
موفق و پاينده باشيد.
 Posted by Picasa

No comments: