Thursday, April 13, 2006

کيک زرد

سلام و دو هزار درود و دويست مليارد بدرود بر شما
پيش از هر چيز موفقيّت ايراني ها را در ضمينه غني سازي اورانيوم بعد از 40 سال تبريک مي گويم.
روزي بود که بشر دنيا را تنها خانه و ده خود مي دانست. بعد ها فهميد که ده هاي ديگري نيز وجود دارند و دنيا دهات اطراف خود مي دانست و باز هم گذشت و گذشت و گذشت. قرون متوالي گذشتند و گذشتند و انسانهايي در راه علم مردند و دنيا به مانند اکنون رسيد.
همچين روزي بود که کپر نيک فقيد را کشتند. همچين روزي بود که گاليله را ترساندند. همچين روزي بود که خيّام نيشابوري جدول(پاسکال-خيّام) را کشف کرد . همچين روزي بود که ...! انرژي که از اتمآزاد مي شود نيز در همچين روزي کشف شد ودر همچين روزي بود که ايران هم به کشور هاي داراي انرژي هسته اي . اند پيوست. بياييد اين کيک زرد را به شادماني بخوريم.
انرژي هسته اي ويژه ماست! همه ما از کوچک و بزرگ اين را گفتيم چون باور داشتيم و داريم که کيک زرد فقط براي انرژي است نه براس ساخت بمب اتم که 80 درصد غني سازي نياز دارد.
همه ما از کوچک و بزرگ مي دانيم که انرژي هسته اي از منابع تأمين انرژي است که به اين زودي تمام نمي شود. بياييد به گونه اي صحيح از آن استفاده کنيم. بمب اتم در ناکازاکي و هيروشيما جان مليارد ها انسان را گرفت.
((ميازار موري که دانه کش است که جان دارد و جان شيرين خوش است))
بياييد اين شعر را همواره آويزه گوش خود کنيم. و هيچ گاه آن را فراموش نکنيم به ويژه مصراعي را که زير آن خط کشيده شده. هر موجودي جان دارد و آن را دوست مي دارد.
روزي بود که بشر خود را خدا مي دانست و روزي بود که براي خود چندين خدا قايل بود. روزي بود که بشر درک کرد خدا يکي است و آن را پرستيد و بعد از آن شروع کرد خدايان خود ساز را پرستيد.
ولي ما مي دانيم که خدا يکي است ونامش الله است و حاکم و قادر و مهربان است. خداي ما دوست دارد مخلوقاتش با هم دوست باشند و او را بپرستند.
فقط خالق ما حقّ تکبّر دارد. ولي چون تکبر معني خوبي در فارسي ندارد بهتر است بگويم خداوند متکبر مهربان است.
بياييد با يک ديگر جلو تکبرات کشور هاي ديگر بايستيم.
روز و شب شما به خير.
پيروز و سر زنده باشيد.
 Posted by Picasa

No comments: